5 jó szokás, amit be kell vezetned, ha szeretnél fogyni szülés után

A “Fogyni szeretnék szülés után!” minisorozatban ahhoz adok tippeket, hogy mit tegyél azért, hogy újra jól érezd magad a bőrödben, hogy meginduljon a fogyásod szülés után!

A mai részben megmutatom, mi az az 5 jó szokás, amit be kell vezetned, ha szeretnél fogyni szülés után!

1. Igyál sokat!

Vizet. Vizet és vizet. Mégpedig azért, mert a víz jó barátja a fogásnak. Kell ahhoz, hogy jó legyen az anyagcseréd, segít eltelíteni a gyomrot. Sokszor, ha azt érzed, hogy éhes vagy, lehet, hogy valójában szomjúságot érzel, csak így jelez a szervezeted. Szóval abból nem lehet baj, ha felhajtasz egy pohár vizet Jobb már? Akkor tényleg csak szomjas voltál. Szokásoddá teheted, hogy minden étkezés előtt és után iszol egy pohár vizet, ezzel jó részét le is tudod a napi szükséges folyadékbevitelnek. Szoptatsz még? Akkor pláne figyelj arra, hogy eleget igyál! Ugye nem is kell több indok, hogy igyál sok vizet?  Azt mondtam már, hogy nullkalóriás? 😉

2. Keresd mindenben a kevesebb kalóriát tartalmazó alternatívát!

Nem feltétlenül kell salátán vegetálnod ahhoz, hogy súlyt veszíts. Első körben tudatosan figyelj pl. arra, hogy ha eszel valamit, akkor kalóriakímélőbb változatot részesíts előnyben. Pl. fehér rizs helyett barna rizst válassz. Sima krumpli helyett édesburgonyát. Napraforgó olajban sütés helyett használj kókuszolajat, vagy legjobb, ah sütőben megsütöd, párolod a krumplit, zöldségeket. Gondold végig, hol tudsz egészségesebb  és kevésbé hizlaló alternatívákat beilleszteni az étrendedbe.

3. Mozogj-bármit!

Az előz alkalommal szó volt arról, hogy a gyerekek utáni szaladgálás egy kamu-sport és igazából többre van szükséged, ha szeretnél megszabadulni az anyahájtól. Ha nagyon nem mozogtál szülés óta (nyilván nem mindegy, mennyi idő telt el gyermeked születése óta), akkor mindenképpen fontos a fokozatosság. A szervezetednek hozzá kell szoknia a “terheléshez” Nem biztos, hogy rögtön egész éves fitness-bérletet kell venned , kezdetnek jó a gyorsabb séta, a hulahopp karikázás ( a Vesszen az anyaháj! zárt csoportunkban ennek nagy rajongói a lányok! 🙂 ) , baba-mama torna.

4. Haladj lépésenként!

A fogyás egy folyamat. Attól függ, milyen hosszú, hány kilótól szeretnél megszabadulni. És ez nem megy egyik napról a másikra. A fogyás egészséges mértéke, 0.5-1 kg hetente, ez még belefér szoptatás mellett is, de ott inkább legyen max 0.5 a cél, hogy valóban ne veszélyeztesd az anyatej termelődését. Miden radikális lépés visszaüthet és hosszú távon biztos nem tartható. Mint ahogy a villámdiéták, a fogyókúra  hatása is, csak addig terjed, ameddig folytatja őket az ember. Gondolkodj inkább hosszú távon és haladj lépésenként. Úgy biztosabba a siker! És jobb, ha már az elején tisztázod magadban, ami igazán eredményes lehet, az egy életmódváltás, mely segít megelőzni, hogy visszaszedd a leadott kilókat.

5. Jutalmazd magad!

Nem láttam még olyan embert, aki nevetve végigcsinált volna egy 5-10-15 kg elleni “harcot”.  Szerintem egy levegővel nem is lehet… kell közben kis pihenő is és igen, kell a jutalom. Ha csak kemény munkának, áldozatnak lemondásnak, vagy mondjuk ki: önsanyargatásnak érzed az anyaháj elleni küzdelmet, könnyebben engedsz a csábításnak, mert egész egyszerűen ilyen az emberi természet, a könnyebb, megúszósabb megoldás felé húz. De ha időnként megengedsz magadnak egy szelet sütit (mondjuk hétvégén ebéd után, vagy egy-egy kocka csokit, akkor kevésbé vágysz bűnös élvezetekre. Ha nincsen tiltott gyümölcs, csak mértékletesség, akkor sokkal tovább visz a lendület, meglátod.

Kérd a teljes minisorozatot itt!

Név*
Email*


Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*