5 rossz szokás, amiről le kell szoknod, ha szeretnél fogyni szülés után

Kisgyerekes anyaként néha nem barátod a tükör, mert nem azt látod benne, amit szeretnél. És mintha a digitális mérleg is veled szórakozna… mindig többet mutat, mint szeretnéd. :mrgreen:

A Fogyni szeretnék szülés után! minisorozatban ahhoz adok tippeket, hogy mit tegyél azért, hogy újra jól érezd magad a bőrödben, hogy meginduljon a fogyásod szülés után!

Az első részben megnézzük, mi az első 5 lépés, amit még ma meg kell tenned.

Megmutatom, mi az az 5 rossz szokás, amiről le kell szoknod, ha szeretnél fogyni szülés után!

 

1. Ne légy konyhamalac!

Leszeded az asztalt ebéd/vacsora után és annak rendje s módja szerint elmajszolgatod még a gyerekek tányérján maradt sült krumplit, megeszegeted az ott maradt kenyérdarabkákat. Ismerős?  Ugye tudod, hogy ezzel csak felesleges kalóriákat veszel magadhoz? Tudod hát, nem ma jöttél le a falvédőről… akkor meg miért is csinálod? Szóval első dolog, amiről állj le: ne légy önmagad ellensége és ne légy konyhamalac!

Utálsz ételt kidobni? Én is! Szedj kevesebbet a gyerekek tányérjára és inkább kérjenek még. Ezen kívül pedig barátkozz meg a gondolattal, hogy vagy a kuka fog dagadni a plusz falatoktól vagy Te. Melyiket választod inkább?

2. Este nincs hűtőjárat!

Végre elalszanak a gyerekek, lerogyhatsz a kanapéra. Ha épp nem alszol el két percen belül a fáradtságtól, esélyes, hogy eszedbe jut, milyen jó lenne nasizni valamit. Vagy épp ekkor ültök le a pároddal kettesben és jól bevacsoráztok.

Előfordult már hasonló? Ugye tudod, hogy ez is egy kiváló banánhéj, hogy elcsússz az anyahájvesztő terveiddel? Tudod hát! Akkor ne csináld! 🙂 Késő este már nincs hűtőjárat és nincs bő, kalóriadús vacsora. Ok? Legyen ez a második szokás, amin változtatsz!

3. Ne takarózz azzal, hogy a gyerekek után rohangálás fogyaszt! Mert nem is..

Ezt ugye magad sem hiszed. Tisztában vagy vele, hogy a “celebek” sem ettől fogynak. Ez  csak  egy jó kis szlogen, amit szeretnek elsütni, amikor nyilatkoznak szülés után. Te is ezer helyen olvastad már. Ne dőlj be neki.   Mert hiszen gondolom Te sem a kanapéról lefolyva szemléled gyerkőceid egész nap, mentek sétálni, játszóra, teszel-veszel a lakásban is, tehát valóban mozgásban vagy.  Valahogy az anyaháj mégsem olvadt le ettől. Szóval fel kell ismerni, hogy valódi, tudatos mozgásra lesz szükség. És hagyd el a kifogást, hogy mozogsz Te eleget a gyerek mellett és egyébként sincs időd sportolni járni.

4. Ne hidd el, hogy így kell lennie!

“Ó, nekem így is tetszel”- mondja a párod. Vagy épp azt hallod ismerőseidtől, hogy szülés után már sosem lehet olyan alakod, mint lánykorodban. Azért tedd a kezed a szívedre, láttál már olyan anyukát, aki x gyerek után is jobban nézett ki, mint Te most?

Ha igen, akkor ne higgy azoknak, akik azt sulykolják a fejedbe, ennek így is kell maradnia. Jó és rossz hír viszont egyszerre: hogy az, hogy megindulsz-e a változás útján az CSAK RAJTAD MÚLIK!

5. Hibáztál, na és? Nagy levegő és folytat… 😉

Szerintem nem ez az első alkalom, hogy úgy gondolod, fogynod kéne. És biztosan voltak már erre vonatkozóan kósza kísérleteid. Meddig bírtad?  Nagy lendület és tartott, ameddig tartott? Meddig is? Tudom, milyen ez, hisz én is benne voltam/vagyok.  Hisz négy gyermeket szültem… A fogyás nem megy egyik napról a másikra és a hosszú úton óhatatlan, hogy meginogj. Mert bizony vannak családi ünnepek, rossz napok, nyűgös gyerekek, csábító cukrászdák. És hidd el, ezek a buktatók mindenki életében ott vannak.

De ha elkönyveled, hogy megint kudarcot vallottál, megint elbuktad az anyahájvesztő terveidet, akkor tényleg nem fogsz kitörni ebből az ördögi körből és lehet, hogy csak jojózni fogsz éveken át. Ne mondd tehát, hogy lúzer vagy. Legyen más a hozzáállásod! Legközelebb ezzel folytatjuk!

SZERETNÉD MEGKAPNI A MINISOROZAT MINDEN RÉSZÉT?  ITT TUDSZ FELIRATKOZNI!

Név*
Email*


Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*