Anya barátai: citromfű, magnézium és társaik

Aki anyaként az állítja, hogy gyerekekkel az élet csupa játék és kacagás az egyszerűen nem mond igazat. Én ugyan nem is találkoztam még ilyen emberrel, de azért az feltűnt, hogy a babavárás témakörében kutakodók figyelmét a szakirodalom nem igazán hívja fel erre az aprócska tényre…

A kisgyerekkel (és az éjszakázással) járó kialvatlanság eleve frusztrációt tud okozni az emberben. Gyerek nélkül is nyűgösebbek vagyunk, ha nem alszunk eleget, de gyerekkel ez nem csak alkalomadtán esik meg, hanem akár éveken keresztül.

Elsőgyerekes szülőként bennünk van a jajnemesziknemalszikúristenmostmilesz-érzés, ami teljesen kiborítja az embert és sokszor képtelenné teszi arra, hogy igazából élvezze az anyaságot.

Ilyenkor többnyire végigkérdezzük a tapasztalt nagymamákat, a kisgyerekes ismerőseinket, a védőnőnket vagy bújjuk a netet, de gyorsan rá is döbbenünk, hogy bizony mindenki mást mond. Hogy legyen így okos az ember?!  🙂

Szerintem a túlzott aggodalmaskodás, bizonytalankodás csak akkor szűnik meg, amikor megszületik a második gyerkőcünk és már van miből meríteni. Tudjuk, hogy elmúlik egyszer a hasfájós időszak, de akkor meg jön a fogzás. Igen, egyszer átalussza majd az éjszakát, de napközben már örökmozgó lesz. Aztán az addig tüneményesen mosolygó babánkból egyszercsak dacoló kisördög válik, aki mindenhova felmászik, mindent szétszed és első szavainak egyike a nem lesz. A testvérek is csak addig aranyosak egymásnak, amíg az egyik egy helyváltoztatásra képtelen csecsemő, de amint felfedezőkörútra indul a  kicsi és nyilván épp a nagyobb gyerek játékait szeretné felfedezni, na akkor jön a haddelhadd!  😈

Mindeközben az anya próbál lavírozni az anya szerep, a feleség szerep, a barátnő szerep és még sok más szerep között, ő maga valahol el is veszik középen egy időre.  A mindennapok eléggé egysíkúak tudnak lenni, ha az ember ugyanazokat a monológokat szajkózza állandóan: “gyertek reggelizni”, “ideje felöltözni”, “mássz már le a testvéredről”, ha nem húzod fel a cipőd gyorsan, elkésünk az oviból!” és társaik.  😛

Egyszóval, ha sokszor már erőtök végét járjátok kedves anyukák (legalábbis fizikailag, mert ugye egy anya lélekben sosem ad fel semmit! 😆 ), akkor épp ideje egy kicsit feltöltődni!

Most következnek “anya jó barátai” a mindennapokra.

anyabarátai21. Magnézium és  B6 vitamin: hozzájárulnak az idegrendszer megfelelő működéséhez, valamint a fáradtság és kifáradás csökkentéséhez. Szedd rendszeresen őket, időnként pedig töltsd fel energiaraktáradat multivitamin készítményekkel, hogy bírd a tempót!  😉

2. Citromfű: ez a gyógynövény idegerősítő, nyugtató hatással bír, használhatjuk alvási zavarokra, idegnyugtatásra. Készítsünk egy csésze teát és kortyoljuk el még langyosan (akár egy kis mézzel ízesítve).

3. Testmozgás: aki rendszeresen sporol, jobban bírja a stresszt, ha van kedvünk és valaki, aki vigyáz a gyerekekre, járjunk el futni (remekül kiszellőzteti a fejet), de otthon akár szobabiciklizhetünk is, jógázhatunk, tornázhatunk videókra, sőt kiváló baba-mama tornák is léteznek, érdemes kipróbálni. A lényeg, hogy mozogjunk valamit, akár heti 2-3-szor fél órát, jobb lesz a közérzetünk, s persze az alakunk is.  😉

anyabarátai34. Jó levegő: kapcsolódhat a testmozgáshoz is, hisz a szabadban a legjobb sportolni, de én itt most arra gondolok, hogy ha nagyon tele van már a hócipőnk, kapjuk össze a csapatot és menjünk ki sétálni egyet. A gyerekek amúgy is imádnak kint lenni (Döncink rendszeresen odaáll a bejárati ajtóhoz “anya, oda, kertbe ki!”-felkiáltással és akkor nincs mese, menni kell…  8-))

5. Meditáció: próbáljunk meg mindennap pár percet szánni arra, hogy ellazulunk kicsit. A gyerekek alvásidejében, vagy este elalvás előtt végezzünk meditációs gyakorlatokat, tegyünk be valami halk, lágy zenét, feküdjünk le, hunyjuk be a szemünket és lazítsuk el testünket a fejünk búbjától a lábujjunkig. Lélegezzünk mélyeket! Agykontrollosok előnyben!

anyabarátai46. Anyaidő: mindennap szakítsunk időt arra, hogy valami olyat csináljunk, ami nekünk okoz örömöt. Ha a gyerekek ebéd utáni alvása közben feltöltődünk kicsit, újult erővel foghatunk neki a nap hátralévő részének. Legyen szó egy levél megírásáról, egy telefonbeszélgetésről rég hallott barátunkkal, vagy fessük ki a körmünket (azért látszik, hogy a rutinos anya semmit nem bíz a véletlenre és már a körömlakkja is a gyorsan száradós fajta… 😉 ). Jó ha van egy hobbink, amivel tudunk néha foglalkozni, vagy legyenek kis szeánszaink, pl. egy Gyerekzsivaj bejegyzés elolvasása egy tejeskávé társaságában.  😀

7. Heti kimenőnap: tudom, sokszor nagyon nehéz összehozni, hogy elszabaduljunk otthonról, hisz kire bízzuk  gyereket, és mire apa este hazaér, már kinek van energiája nyakába venni a várost? De muszáj néha elmenni ahhoz, hogy feltöltődjünk. Én akkor vettem észre magamon, hogy kezd kórossá válni a bezártság, amikor már annak örülni tudtam, hogy úgy eljutottam a gyógyszertárba vagy a DM-be, hogy egy gyerek sem volt nálam. 8-). Ha másként nem megy, hétvégén bízzuk apára két órára az aprónépeket és menjünk el valahova, néha az sem kell, hogy társaságunk legyen, sőt, teljesen kikapcsolja az embert, ha egyedül bóklászhat egy üzletben (és a végén persze megint a gyerekeknek veszel valamit, nem magadnak 😀 ). Vagy üljünk le egy parkban egy jó könyvvel a kezünkben és olvassunk háborítatlanul fél órát. Tapasztalatból mondom, hogy amint meglátjuk az első babakocsit toló és testvért kézen fogva vezetgető anyukát, honvágyunk támad majd!   😀

anyabarátai58. Naptár és listák nagyon idegesítő tud lenni, amikor kiderül, hogy elfelejtettünk bemenni a postára az ajánlott küldeményünkért, vagy amikor nyúlunk be a szekrénybe és akkor döbbenünk rá, hogy nincs otthon sütőpor. Ezért ajánlom, hogy amennyire tőlünk telik szervezzük meg életünket. Ez a téma is megér egy hosszabb bejegyzést, egyelőre csak annyit tanácsolok, véssünk kőtáblába minden fontos teendőt, találkozót, ovis programot, írjunk bevásárlólistát a bolthoz, a DM-hez, IKEA-hoz stb, írjuk meg a listák listáját is. 😀

Első körben ennyi “barátom” jutott eszembe, de szerintem a sort még lehet folytatni. Segítsetek benne! Ti mivel könnyítitek meg a mindennapokat, mi tölt fel, hogyan kapcsoltok ki? Ötleteiteket írjátok a blogba vagy a Facebook oldalunkra!

 

Mentés

Mentés

Digiprove sealCopyright secured by Digiprove © 2015

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*