Csütörtöki chat #13. Elégedett vagy az alakoddal szülés után?

gyerekzsivajMa ismét egy sokakat foglalkoztató témát hoztam a Csütörtöki chatre: ki hogyan fogott le szülés után, hogyan nyertétek vissza a várandósság előtti alakotokat, egyáltalán sikerült-e?

Tartsatok velem ma is! 

Azt hiszem, szülés után a kórházból hazatérve sok újdonsült anyuka csekkolja a mérlegen, hogy mennyi az annyi? 😉 Mert bizony igenis vágyunk arra, hogy mielőbb visszanyerjük a régi formánkat, vagy legalábbis beleférjünk a várandósság előtti ruháinkba. Ez szerintem teljesen elfogadható dolog, hiszen nemcsak anyák vagyunk, hanem ízig-vérig nők is, nemigaz?

Mégis, szoptatás mellett sokak szerint nem lehet fogyni. Vagy mégis? Ti hogy tapasztaltátok?

A mai kérdések:

  • SIKERÜLT MÁR VISSZANYERNED A SZÜLÉS ELŐTTI ALAKODAT?
  • HA IGEN, MENNYI IDŐRE VOLT EHHEZ SZÜKSÉGED?
  • HOGYAN ÉRTED EL, MIT TETTÉL ÉRTE?
  • HOGYAN HOZTAD ÖSSZHANGBA A SZOPTATÁSSAL?
  • EL TUDTÁL MENNI MOZOGNI, SPORTOLNI? VOLT IDŐD RÁ?
  • HA NEM, ZAVARNAK A PLUSZ KILÓK, SZERETNÉL TENNI ELLENE?
  • MILYEN MÓDSZERT PRÓBÁLTÁL MÁR?

gyerekzsivajA mai témaválasztás nem véletlen, hisz mint tudjátok tegnap új hírlevél-sorozatot indítottam. Ha lemaradtatok róla, itt található a bejegyzés.

A fentiek miatt különösen örülnék, ha minél többen hozzászólnátok a mai témához és elmondanátok, Ti hogyan éltétek meg a plusz kilós időket és végül hogyan szabadultatok meg a babahájtól?

csütürtökichatgyerekzsivajÍrhattok nekem

  • ide a blogra,
  • a gyerekzsivaj Facebook oldalára
  • ha pedig privát szeretnétek elérni, akkor az admin@gyerekzsivaj.co.hu-ra küldjtek e-mailt!

Témajavaslatokat a Csütörtöki chathez szintén az admin@gyerekzsivaj.co.hu e-mail címre  várok.

Remélem ma is sokan leszünk a chaten, én már itt vagyok a kis tejeskávémmal egyetemben, amibe jó ideje már nem cukrot, hanem Steviát teszek… vajon miért? 😀 Lehet tippelni!

Ha szeretnétek velem együtt belevágni a szülés utáni diétába, itt tudtok feliratkozni a hírlevélre:

[wysija_form id=”8″]

Digiprove sealCopyright secured by Digiprove © 2016

10 thoughts on “Csütörtöki chat #13. Elégedett vagy az alakoddal szülés után?

  1. Lilianne says:

    Nekem mindkét szülés után kb 9 hónap kellett ahhoz, hogy visszanyerjem az alakom és beleferjek a korábbi ruhåimba. Addig kb 4 kg plusz volt rajtam, ami – be bevallom – borzasztóan zavart, sőt frusztrált. Nyilván azért is mert nálam ez egy ruhaméret…

    Az első gyerek születése után szimplán odafigyeltem arra, hogy mit eszem, jártunk együtt baba-mama alakformáló tornára és napi 2-3 órát sétáltunk, ami a hegyen fel-le komoly edzésnek minősült. A második gyerekem születése után (mivel láttam h esélytelen a megnövekedett teendőim miatt ennyit sétálni) 4-5 hónappal paleo diétába fogtam (ekkor már nem szoptattam) és egy szülés utáni célzott alak és erőnlét visszanyerő programban vettem részt. KB 2 hónapig tartott, és minimális változást eredményezett akkor, viszont a 9 hónap eltelte után újra a “régi” voltam.

    Arra jöttem rá, hogy én valószínűleg így vagyok “programozva”… A szoptatás hosszától (8,5 hónap és 4,5 hónap), a diétától és mozgás formájától függetlenül ugyanannyi időbe telt, hogy korabbi formámat visszanyerjem.

    Ez persze nem jelenti azt, hogy (főleg többedik terhesség után) nem kell tudatosan étkezni/mozogni és erőfeszítéseket tenni azért, hogy korábbi önmagunk lehessünk. 🙂

  2. Örülök Lilianne, hogy őszintén írtál arról, amit többen talán kimondani nem mernek, de biztosan érzenek, ha egyébként valamit is adnak magukra: frusztráló tud lenni nőként a súlytöbblet, még akkor is, ha anyaként tudjuk, mi az oka.
    Úgy gondolom, egy nő nem dőlhet kényelmesen hátra mondván, hogy szültem, akkor kész ennyi, persze ha jól érzi magát a bőrében, akkor hajrá.
    Szerintem a lényeg az, hogy nem szabad azt mondani, várj kilenc hónapot, jaj, most szoptatsz, nem szabad… ha egy nő szeretne tenni valamit, hogy visszanyerje az alakját, akkor nem lehet a szoptatást kifogásként előhozni. És nem lehet őt elítélni ezért, nyilván nem az a célja, hogy a babájának ártson.
    A drasztikus fogyókúra és az édes semmittevés között valahol félúton van a helyes irány, szerintem. 🙂

  3. Viki says:

    Sziasztok!

    Nemrég találtam rá a blogra és nagyon tetszik amit csinálsz,
    Kata. Nem szoktam hozzászólni az interneten olvasottakhoz, de most pont abban a cipőben járok, hogy szeretnék fogyni. Kisfiam már elmúlt egy éves, nem szoptatom, hasznos lehet számomra is a program, amit ajánlasz, Kata?
    Sajnos sportolni nem nagyon tudok elmenni, csak a táplálkozással tudnám befolyásolni a súlycsökkenést.
    Köszönöm ha írsz.

    • Szia Viki! Szuper, hogy írtál! Mindig örülök, ha valaki, aki olvasgatja a blogot, hozzá is szól, ha érdekli egy téma. 🙂
      Szerintem vágj bele a diétába velünk, már vagyunk páran szerencsére, igen ösztönző lesz ez, ha csapatban csináljuk! Nem számít, ha nem szoptatsz már, az csak annyit jelent, hogy bátrabban vonhatsz meg magadtól felesleges kalóriákat, tehát könnyebben fogyhatsz, mint akinek figyelnie kell az anyatejre is.

      Tarts velünk, meglepetésekkel is készülök a kis csapatnak! Izgi lesz!

  4. Emese says:

    Sziasztok!
    Én egész életemben diétáztam, sanyargattam magam. Hol a kalóriákat, hol a szénhidrátot számolgattam, hol szétválasztottam, hol koplaltam, hol pedig a „csodaszerektől” (gyógytea, homeopátiás bogyó, spray, gyógyszertárban kikevert “méreg”, étrend-kiegészítő) vártam a megoldást. Volt olyan időszak is (megboldogult fiatal lánykoromban), amikor este 11 órakor is képes voltam nekiállni otthon edzeni, ha egy kicsit többet ettem a kelleténél. Éveken keresztül kerültem a cukrot, a kenyeret. Mára (vagyis azért már egy jó ideje) végre rájöttem, hogy ésszerű diéta és mozgás nélkül nincs siker. Nagy önuralomra és kitartásra van szükség. Én 13 hónapja szültem, de sajnos még most sem vagyok teljesen megelégedve magammal. Ami nem azt jelenti, hogy nem jönnek rám a szülés előtti ruhadarabok, de valahogy mégis átalakultam, más lettem. Ismerősök dicsérnek, hogy a várandósság nem hagyott nyomot rajtam. De én érzem, hogy pl. nem találom a derekamat (valahogy eltűnt). Rászántam magam és hetente legalább 2X fitness aerobicra járok, aminek már látom az eredményét. Próbálom a ch csökkentett diétát tartani, magamnak külön zsemlét, sütit sütni. Levesbe pl. sohasem teszek rántást, habarást és tészát sem használok. Nemcsak a külalak miatt, hanem az egészségünk megőrzése érdekében is szükség van arra, hogy odafigyeljünk az étkezésre és mozogjunk. Persze így leírni olyan könnyű és ésszerű, de a mindennapokban betartani, na az az igazi kihívás. 😀

    • Igazad van Emese, leírni könnyű, betartani nehéz. Én kifejezetten édesszájú vagyok, nekem pl. az a legnehezebb, hogy az esti lazításhoz ne bontsak meg pl. egy tábla meggyes milkát. Most az a kedvenc. Úgyhogy a nasi idejét átraktam délelőttre, akkor szabad. Egy kicsit. Néha. 🙂 Szóval ilyen apróságokkal kell kezdeni szerintem ezt a diétázást, ami egyben persze egy kicsit életmód-váltás is.

      Igazából azért hívtalak benneteket összefogásra a súlytöbblettel szemben, mert szerintem úgy könnyebb lesz, ha nem egyedül csináljuk, esteleg lehet kérdezni, egymást bátorítani. Tervezek egy külön kis csoportot azoknak, akik velem együtt belevágnak, hogy buzdítsuk egymást, ötleteket osszunk meg egymással. Receptcsere és hasonlók pl.

      Örülök, hogy feliratoztál, láttam ám! 🙂

      Igazad van a mozgással kapcsolatban is, nekem sajnos még nem szabad terhelnem magam, de aki megteheti, az könnyebben veszi fel a harcot a babahájjal szemben, ez tény!
      Pár hét és én is elkezdhetem a tornát, addig marad az ésszerű diéta… 🙂

  5. Emese says:

    Én is örülök Kata, hogy felvetetted ezt az ötletet. Együtt tényleg könnyebb és fontos, hogy motiváljuk egymást! Sokszor hiányzik nekem a buzdítás, ha elgyengülök és a falási roham fog el. Te még vigyàzz magadra, majd csak akkor tornázz, ha orvosi engedélyt kapsz hozzá! A legfontosabb az egészség! ☺

  6. A falási rohamról is lesz szó! Nem ismeretlen jelenség előttem sem… ☺
    Tudom, hogy vigyáznom kell, de egy örökmozgó alkatnak azért nagy büntetés a “kímélő életmód” 😉

  7. Viki says:

    Feliratkoztam, Kata!
    Azt szeretném megkérdezni, mennyire lesz gyakorlatias a hírlevél, és mennyit fogyhatok a programmal?
    Köszi

    • Szuper, örülök! 🙂
      Teljesen gyakorlatias, mert példákat hozok mit egyél, recepteket is mutatok s menütervet is küldök. Plusz, mivel többen csináljuk egyszerre, remélem jönnek másoktól is bevált, kipróbált ötletek! 🙂
      Hogy mennyit fogyhatsz? Ez egyrészt alkati dolog, másrészt függ attól is, hogy mennyire vagy kitartó, hányszor csábulsz el… de hetente nagyjából fél kilogramm az, ami szoptatás mellett még biztonságos és nem veszélyezteti az anyatej mennyiségét.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*