És hol vagy Te?

gyerekzsivajMost, hogy egyedül vagyok a héten (na jó, kicsi Mátéval kettesben, de mit nekem egy csecsemő, ha eddig három gyerkőc vett körül… 😀 ), kezdek ráérezni újra, milyen is az, ha van időm magamra. Akkor és azt teszem, amihez kedvem van, nagyon régen volt már ilyen. Azért van egy feelingje a dolognak… 😀 És szeretnék ebből valamit megőrizni akkor is, amikor újra itthon lesznek a gézengúzok. Lehetetlen? Talán nem. Talán csak szervezés kérdése (vagy megint álmodtam egy nagyot…)

Akkor hát, velem tartasz? Tervezel velem rendszeres anyaidőt magadnak? Fogj egy papírt, egy tollat és vágjunk bele!

Jelige: ANYAIDŐ, mert megérdemlem! 😉

  • Gyűjtsd össze azokat a dolgokat, amelyek számodra örömet jelentenek, olyat is, ami feldob, olyat is, ami megnyugtat.  Lényeg, hogy jó érzéssel töltsön el, ha ezeket a tevékenységeket végzed. Legyen apróság is (pl. egy körömfestés), legyen hosszabb ideig tartó tevékenység is (pl. egy masszázs).
  • Írd le melléjük, hogy kb. mennyi időt vesznek igénybe és hogy otthon vagy otthontól távol tudod őket végezni/elérni (a masszázs persze szakemberrel az igazi, mondják, én mégis nagyon tudom azt is értékelni, amikor a férjem gyúrja meg a hátam-vállam. 🙂 ).
  • Azt is írd le, hogy a gyerekek mellett tudod-e esetleg folytatni ezeket a tevékenységeket. Pl. a körmödet ki tudod lakkozni (igen, a 60 másodperc alatt száradó lakkra gondolok… 😉 ), amikor épp “elmélyülten” legóznak a lurkók (azaz max tíz percig, vagy sokat mondtam?).
  • Gondold végig, hogy mikor és hol tudod beilleszteni ezeket a tevékenységeket a napodba (hetedbe), nyilván attól függ, hogy egyedül tudod csinálni vagy gyerekek mellett is.
  • Bizonyos dolgokban persze csak akkor tudsz elmélyedni, ha valaki más foglalkozik a gyerekekkel. Bébiszitter-segítő nagyszülő hiányában ezt egyedül a férjeddel tudod megoldani barterban. Beszéld meg vele, hogy Te ezt és ezt szeretnéd bevezetni és rendszeresen csinálni és hogy mikor addig vigyázzon Ő a lurkókra. Cserébe Te vígan és dalolva (!) veszed, hogy Ő heti egyszer elmegy focizni és/vagy sörözni a haverjaival. Valamit valamiért. Ennyi kikapcs mindkettőtöknek jár! 😀 Ne feledd, ez azt jelenti, hogy Neked is lesz heti egy kimenőnapod, azaz pár gyerekmentes órád, amikor barátnőzhetsz, jógázhatsz, akármilyen workshopra elmehetsz.
  • Bizony vannak olyan tevékenységek, amik szerintem feltöltenek, jókedvre derítenek úgy, hogy lehet a gyerekekkel együtt is végezni. Ilyen pl. ha a kedvenc zenédet hallgatjátok kézműveskedés közben. Mi szoktunk pl. együtt tornázni is hármasban (plusz Máté mint kézisúly nálam). Engem örömmel tölt el az is, ha süteményt süthetek. Ebben is segítségemre szokott lenni két kis kukta. Bármily perverzül is hangzik, néha kifejezetten jó terápia számomra, ha takaríthatok. Sokszor a lurkók is segítenek port törölni porszívózni, persze a maguk módján, ami sosem lesz ugyebár tökéletes, de legalább próbálkoznak. 🙂 Gondold végig Te is, valóban csak egyedül tudsz olyan dolgokat csinálni, amik örömmel töltenek el, amik feldobják a napodat?
  • Készíts külön listát az apró, könnyen beiktatható és a nagyobb, hosszabb szervezést igénylő tevékenységekről majd kezdd el beilleszteni őket a napirendbe.
  • Ne feledd, ha máskor nem, akkor a gyerekek délutáni alvásidejében vagy az esti lefekvés után biztosan tudsz magadra szánni legalább 20 percet naponta, ami csak a Tiéd. Legyen így, szervezd meg! Napi 20 perc én-idő minimum kell egy édesanyának ahhoz, hogy egyensúlyban maradjon és bírja erővel, energiával LELKILEG is a kisgyerekes mindennapok iramát. Nem vagy mártír. És tudod, az anya a család motorja. Ha Te nem vagy jól, a család sem lesz!

Elkészült a listád? Mik szerepelnek rajta? Hogyan illeszted be a napirendetekbe az egyes tételeket?

Ha szerinted is szüksége van az édesanyáknak én-időre, kérlek oszd meg a bejegyzést kisgyermekes barátnőiddel! 🙂

 

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*