Hogyan fogyj le szülés után? 1. rész: A táplálkozásról

Hát így nem fog menni…  😀  De gondoltam csatolok egy képet az elrettentő példáról… Ha Te is legalább annyira édesszájú vagy, mint én (magyarul én az étteremben is legelőször azt nézem meg, hogy milyen desszert van és ehhez mérten választok főfogást  😉 ), akkor elsőként ezzel a nehezítő körülménnyel kell kezdened valamit a sikeres fogyás érdekében…

A megoldás: ne tarts otthon csokit (chipset, kekszet, tudod jól, miről beszélek!  😀 ). Nekem nem vált be az, hogy jutalomfalatként néha-néha megehetek egy kocka csokit, egyedül úgy sikerült leküzdeni a nassolás iránti vágyamat, ha nem volt otthon mit nassolni. 😀 Illetve pótléknak persze rágcsáltam natúr pattogatott kukoricát, kölesgolyót, aszalt gyümölcsöt, de nem áltatok senkit, az nem ugyanaz…

S ha már megvan az elhatározás, hogy szeretnél megszabadulni a szülés után rajtad maradt kilóktól, és kiiktattad a legfőbb ellenlábasod (mely nálam lila csomagolópapírba burkolózik…), akkor most megmutatom, hogy mi az, amivel viszont feltöltheted az éléskamrádat!

hogyanfogyjleszülésután21. Víz: bocs, ez nem hangzik túl izgalmasan tudom, éppen ezért tettem citromot mellé (de teafiltert is áztathatsz benne, cukor tilos). A lényeg, hogy az anyagcsere felpörgetése érdekében fogyassz minél több vizet, kerüld a szénsavas-cukros üdítőket. Szomjoltásra egyébként is a víz a legjobb (s ha megfogadod a tanácsomat, a gyerekeidnek is vizet öntesz a palackjába, ha így szoktatod őket, később sem lesz gondod). A víz arra is kiváló, hogy ha minden étkezés előtt és után megiszol egy pohárral, akkor eltelíti a gyomrot is és nem tudsz annyit habzsolni!

hogyanfogyjleszülésután3

2. Zöldségekitt nem csak arról van szó, hogy egészséges a sok zöldség fogyasztása, de jelentős kalóriadeficitet is jelent, ha sült krumpli és fehér rizs helyett zöldséget fogyasztasz köretként, akár nyersen salátaként vagy megpárolva.

3. Köret: ha már szóba került, a zöldségek mellett ajánlom a barna rizst, kölest, kuszkuszt, a teljes kiőrlésű vagy durum tésztaféléket.

hogyanfogyjleszülésután5

4. Kenyér: Minden diétázó és fogyókúrázó ismeri az alapszabályt, a fehér kenyeret kerülni kell. Ehelyett igyekezzünk teljes kiőrlésűt fogyasztani (én magam sütöm a kenyeret a családnak), illetve hasznosak a kenyérpótlók, mint pl. kétszersült, Abonett, puffasztott rizs (mi csak hungarocellnek hívjuk  😀 ).

5. Cukor helyett: én a Steviát ajánlom, van aki a nádcukorra esküszik és számtalan mód van még az édesítés megoldására fehér cukor helyett. Vigyázat, a méz is egy opció, de kalóriaveszteséget nem érünk el vele, úgyhogy fogyókúra alatt inkább keressünk mást a cukorpótlásra!

hogyanfogyjleszülésután66.  Gyümölcsök: na igen, két legyet egy csapásra. A gyümölcsök természetes cukortartalma némileg kárpótol bennünket a csokimegvonás ideje alatt, de pont azért, mert a fruktóz is cukor, óvatosan kell bánni vele, tehát ne este 9-kor nyomjunk le két banánt és egy barackot “gyümölcsöt büntetlenül ehetek”-felkiáltással!  😀 Ahogy a gyerekeket is szoktattam, úgy ettem én is a gyümölcsöt: tízóraira, uzsonnára-mértékkel!

hogyanfogyjleszülésután77. A végére marad a feketeleves, a mozgás!  😆 Ok, tudom, hogy ennél a pontnál fogsz elküldeni a fészkes fenébe! Az éjszakázástól kialvatlanul, nyűgösen, a napi öt perc szabadidődet is csak egy frissítő zuhanyra áldozva kérem én, hogy tessék sportolni?! IGEN!!! Te pedig kérded: mikor, hol, hogyan?! Ezzel a témával egy másik bejegyzésben foglalkozok majd bővebben, addig is, álljon itt egy kép az én személyes kedvenceimről!

A táplálkozásról még annyit, hogy igyekezz rendszeresen, inkább gyakrabban, de kis adagokat fogyasztani. A hangsúly a reggelin legyen, ebédre már mértékkel, vacsorára szerényen pakolj a tányérodra! Ez is csak megszokás kérdése, hidd el!

Hamarosan jelentkezem a bejegyzés folytatásával, amelyben arról írok, hogy az étkezési szokásaid megváltoztatásán túl, hogyan segítheted fogyásodat egy kis mozgással is!

Addig is, vesszenek a kalóriák!  😉

 

Amennyiben plusz motivációra vágysz, csatlakozz zárt Facebook csoportunkhoz, ahol recepteket is megosztunk egymással!

Save

Mentés

Digiprove sealCopyright secured by Digiprove © 2015-2016

3 thoughts on “Hogyan fogyj le szülés után? 1. rész: A táplálkozásról

  1. Makkai Anikó says:

    Én tudom javasolni a kuszkuszt is pl. rizs helyett, mert antioxidáns vegyületeket, értékes tápanyagokat tartalmaz (Egy csésze kuszkusz tartalmazza a napi ajánlott szelén mennyiséget!), és sok benne a rost. Plusz jó tulajdonsága, hogy teltségérzetet ad. Illetve az sem elhanyagolható tény, hogy rém gyorsan el lehet készíteni, és számtalan módon lehet belőle finom (fő)étket, köretet, desszertet (!):) varázsolni.

  2. Makkai Anikó says:

    Íme egy recept:)
    Tejbekuckuc 😀
    1 bögre kuszkusz, 1,5 bögre tej, ízlés szerint méz (vagy agavé szirup, v. tápióka szirup, stb.), 2 evőkanál mandulapehely, aszalt gyümi (pl.: vörös áfonya). A tejet felforraljuk, közben a száraz hozzávalókat összekeverjük. Aztán mehet a tejbe a méz/ szirup, ezt ráöntjük a kuszkuszos cuccra, mehet a keverem-kavarom, kicsi szundi a keveréknek, hogy kellően megpuhuljon a kuszkusz. És kész is! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*