Hogyan fogyj le szülés után? 2. rész -Testmozgásról

Ha olvastad az előző bejegyzést a szülés utáni fogyásról, amelyben a táplálkozási szokásokról írtam, és esetleg meg is fogadtál pár tanácsot, akkor minden bizonnyal már tűkön ülsz, hogy mit tehetsz még a jó ügy érdekében.  😀 

Elárulom: a cél elérése nem lehetetlen, én a harmadik várandósság után újfent elértem a “versenysúlyomat”, elsődleges szempont nem is a kilók számolgatása volt, hanem az, hogy beleférjek a babavárás előtti ruháimba. 😉
Ez sikerült is és megvallom őszintén, nem rogytam meg a feladattól, mert IDŐT adtam magamnak a fogyáshoz. Merthogy az nem megy két pillanat alatt.

Megjegyzem, Gergővel 22 kg-t sikerült felszednem, mert kissé (nagyon) elengedtem magam, de Döncinél már tudatosan figyeltem arra, hogy bizony ne egyek kettő helyett, mert a felesleges kilóktól TÉNYLEG nem egyszerű megszabadulni.

A táplálkozási szokások megváltoztatása, mondhatnám életmódváltás azóta is tart és ez a dolog lényege, hogy nem az a fontos, hogy lefogyj, hanem hogy ha sikerült, akkor se hízz vissza! Ez pedig csak úgy lehetséges, ha nem ideig-óráig figyelsz arra, mit eszel és mennyit, hanem innentől kezdve állandóan. Persze ma már belefér a bűnözés is alkalomadtán (most már van itthon csokiiiiii 😆 ), de mivel tudatosabban állok a dologhoz, így nem fordul elő, hogy elveszítem a kontrollt!

És itt jön a lényeg… nem elég a táplálkozásra figyelni, muszáj valamit mozogni is!

Szülés után persze nem állhatsz neki rögtön a félmaratonnak, legalább a hat hetes orvosi vizsgálatot várd meg, s ha az orvosod rábólint, szép lassan elkezdhetsz mozogni.

Mutatok pár gyakorlatsort, amik nekem beváltak.

1. Szobabicikli (alias házi spinning  😛 ): Merthogy Gergő decemberi, s télen azért korlátozott a szabadban sportolás lehetősége, másrészt a három órás etetések eléggé behatárolják az otthontól távol tölthető idő mennyiségét is. Ezért én első körben otthon mozogtam, először 10 perceket, majd fél órákat (heti 2-3-szor), lassan növelve az időt és az intenzitás mértékét. Legtöbbször rövid bemelegítés után felpattantam a nyeregbe és az mp3 lejátszómon hallgattam hozzá zenét, s a zene ritmusára tekertem, hol nagyobbra véve az ellenállást, hol kisebbre. Ha volt kedvem, videóra bringáztam, pl. erre:

2. Szintén a neten bukkantam rá Chana Balk videóira, ezek átlag 30 perces gyakorlatsorok kardió, kickbox, jóga elemekkel, mikor, mihez volt épp kedvem.

Íme:

3. Végül,  magyar nyelven ajánlom Péntek Enikő fittmamablogját, ami sajnos már nem aktív oldal, de a videók elérhetőek továbbra is. Ezt az oldalt azért szerettem nagyon, mert Enikő baba-mama tornát, pilatest is mutatott, tehát ha nagyon nem tudsz a babádtól tornázni, akkor próbáld meg vele együtt. 😀 Itt egy videó kedvcsinálónak:

Mozgásra fel, Lányok, nincs több kifogás! Írjátok meg feltétlenül, hogy melyik tornát próbáltátok ki és hogy tetszett! Ha van olyan tornasor, amit szívesen ajánlanátok másoknak is, ne habozzatok megosztani itt a blogban!

Amennyiben plusz motivációra vágysz, csatlakozz zárt Facebook csoportunkhoz, ahol recepteket is megosztunk egymással!

Save

Mentés

Mentés

Mentés

Digiprove sealCopyright secured by Digiprove © 2015

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*