Hogyan légy pozitív anya?

Ma egy egyszerű, de nagyszerű kis feladatot szeretnék mutatni, amit coaching során szoktunk alkalmazni ,  de érdemes kipróbálnod otthon, a kisgyerekes mindennapokban is.

Mert azt mindannyian tudjuk, hogy az élet otthon a gyerkőcökkel bizony nem csak móka és kacagás, ám ha igyekszel pozitív szemüvegen át nézni a dolgokat és egy másfajta szemléletet elsajátítani,  mint eddig, akkor sokkal könnyebben, gördülékenyebben lendülhetsz át a nehezebb élethelyzeteken, egy-egy kellemetlen szituáción is! 🙂

TEGYÉL RENDET A FEJEDBEN!

A feladat lényege, hogy vegyél észre a fejedben megjelenő minden negatív gondolatot, ami megjelenik bizonyos események, történések kapcsán és  és cseréld ki őket pozitívra (vagy legalábbis semlegesre).

Hoztam néhány példát egy teljesen hétköznapi anyuka gondolatmenetéből. 🙂

  • amit gondolsz: “bal lábbal keltem, nincs ma semmihez keddem, embert nem akarok látni, ne szóljon senki hozzám!”
  • helyette: “bal lábbal keltem, lássuk csak, mit tehetnék, hogy jobb kedvem legyen!”(Nekem pl. bevált  módszerem a terápiás gyorstakarítás!)
  • amit gondolsz: “annyira Murphy, hogy akkor betegszik le a gyerek, amikor időpontom van masszázsra és fodrászhoz. Kb. fél éve voltam utoljára… sose jutok el sehova, ez az én formám..”
  • helyette: “banyek, már megint nem jutottam el masszázsra meg a fodrászhoz, de ha este lefekszenek a gyerekek, tuti bezárkózom a fürdőbe, lazítok egyet és rendbe hozom magam” (Próbáltad már a 45 perces nagygenerált? )
  • amit gondolsz: “nem hiszem el, hogy a férjem már megint nem vitte le  a szemetet, mindig nekem kell itt csinálni mindent”
  • helyette: “na, a párom jól elfelejtette megint a szemetet.. de ha este hazaér és nyugi lesz végre, szóba hozom, hogy kicsit jobban is figyelhetne rám, arra, amit mondok” (A békés önérvényesítést akár online csoportban is fejlesztheted, nézd csak)
  • amit gondolsz: “jól elhíztam a szülés után, nem hogy fogynék, de egyre kövérebb vagyok..”
  • erre cseréld: “odafigyelek arra, hogy mit eszek, többet fogok mozogni, mert szeretnék beleférni a régi farmerembe.” (Ha gondolod nézd meg a hamarosan induló Vesszen az anyaháj! programot és vágj bele az életmódváltásba más gyerekzsivajos anyukákkal együtt!
  • amit gondolsz: “már ezer éve nem találkoztam a barátnőmmel, kezdek befordulni…!”
  • helyette: “néma gyereknek anyja se érti a szavát… legjobb lesz, ha megkérdezem a  a férjemet (anyukámat, anyósomat), melyik nap tudna vigyázni a lurkóra, hogy kicsit kimozdulhassak végre itthonról!” (Rendszeres töltekezéshez pedig legyél online anyaklubtag, így akár otthon is tudsz kikapcsolni, töltekezni, felnőttes témákról beszélgetni.)
  • amit gondolsz: állandóan elúszom, nem végzem a teendőimmel
  • helyette: oké, most leülök, megnyugszom, listát fogok írni, prioritásokat állítok és a magam tempójában haladok. (Hasznos lehet elvégezned egy időgazdálkodási tanfolyamot is mint pl. az Idővarázs.)

Ugye Te is tudnád folytatni a sort. Ha tudod, akkor hajrá! Gyűjts ki minél több olyan gondolatot, melyek lehúzóak, negatív töltetűek és keresd az előremutató megoldásokat!

Vegyél elő papírt és írj össze pár olyan  gátló mondatot,  melyek nem visznek előre, sőt inkább benne hagynak a csávában. Cseréld őket pozitív gondolatokra.

Mert ez egy nagyon fontos alapelve a coachingnak: ne azt nézd, miért nem lehet, hanem keresd a választ, hogyan lehetne mégis!

Ugye nem is lesz olyan nehéz. De csak akkor fog működni, ha meg is csinálod, ha tudatosan figyelsz önmagadra, a gondolataidra.

Ugye menni fog? 🙂

 

 

 

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*