Miért kell 3 TO DO LISTA?

Miért kell 3 TO DO LISTA?

Sokan használunk TO DO listákat, hogy szervezettebbek és tervezettebbek legyünk a mindennapokban. Ám gyakran előfordul, hogy mégsem működik jól a gyakorlatban ez az egyébként valóban hatékony módszer. Legalábbis sok anyuka erről számol be, akikkel együtt dolgozom. Miért kell szerintem azonnal 3 TO DO LISTA?

Ha te is tapasztaltad már, hogy összeírtad ugyan a teendőidet, feladataidat, ám ez mégis kevésnek bizonyult ahhoz, hogy végére juss minden intéznivalódnak, akkor ebben a bejegyzésben elárulom, miért is kell 3 to do lista? 

 

Miért kell 3 TO DO LISTA?

 

Teendőinket alapvetően 3 módon tudjuk csoportosítani.

1. számú TO DO LISTA: a nagy merítés

A klasszikus TO DO lista, az a nagy halmaz, amit első körben összeírunk, azaz az összes

  • feladat
  • teendő
  • program
  • intéznivaló

amive dolgunk van. Itt még nincsenek prioritások megszabva és határidőhöz sem kötjük, hog mikor fogunk foglalkozni velük. Jellemzően ez egy brainstorming eredménye, amikor leülünk és végiggondoljuk, számba vesszük teendőinket. 

Ezen túl pedig persze folyamatosan adjuk hozzá a listához a feladatokat, amikor felmerülnek, vagy valami intéznivaló eszünkbe jut. 

2. számú TO DO LISTA: határidőhöz kötött feladatok, teendők

Ezen a listán már szűkül a kör és csak a mai napon, ezen a héten elvégzendő feladatokat vesszük számba. Jó, ha napi feladatokra bontod a teendőidet!

Ha elkezdesz ilyen listát készíteni, pár nap alatt már látni fogod, hogy reálisan tervezed-e meg a napokat, azaz pl. mennyire tervezed túl magad, esetleg marad még szabad kapacitásod. Ennél a pontnál a lényeg, a határidők. Ekkor válik ugyanis konkréttá, hogy ezt és ezt a teendőt pontosan mikor fogom megcsinálni (azaz lefoglalok neki idősávot ezáltal tudom, hogy más teendőket más időpontban tudok elvégezni).

Természetesen a családi/munkahelyi fix programok határozzák meg, milyen szabad idősávokkal gazdálkodhatunk. 

 

3. számú lista a NOT TO DO LISTA

Erre a listára azok a teendők kerülnek, amelyeket

  • nem kell elvégezni
  • nem nekem kell elvégezni
  • máshogy, egyszerűbben lehet csináni
  • össze lehet vonni más tevékenységgel

Ez utóbbi listát is tarts szem előtt, hiszen általa kötelezed el magad amellett, hogy elhagysz bizonyos feladatokat. Ez fog segíteni abban, hogy ne tervezd túl magad. több időhöz juss, hiszen a felszabaduló időben mással tudsz foglalkozni!

Remélem ez a 3 TO DO lista- módszer neked is segít abban, hogy pontosíts, konkretizáld a feladataidat és helyére kerüljenek a hiányzó részek. Mindig apróságokon csúsznak el a dolgok, a to do listáknál például azon, ha nem hatrozol meg határidőkat és nem döntöd el, mivel is kell (neked) foglalkoznod.

%d blogger ezt szereti: