Mozdulj, anya!

Már itt a blogon,  Facebookon és a zárt csoportokban is beszámoltam arról, hogy a Morpho cég jóvoltából egy időre kaptam egy Fitbit Alta Gold Series típusú fitneszórát, hogy megnézzem, milyen aktív vagyok gyerekzsivajos anyukaként.

Ugye mindenki találkozott már mondatokat kisgyerekes  anyukák szájából, hogy futkorásznak a gyerkőcök után a játszótéren, így biztos megvan a napi kilométerszám? Hát ha pusztán a játszótéri aktivitással nem is teszünk meg kilométereket, azért bevallom, én is kíváncsi voltam ezeknek a mondatoknak a valóságtartalmára! Nézzük meg egy hét mérés után, hogy nálam mennyi az annyi! 😀 

A fitneszórában van lépésszámláló, csak zuhanyozáshoz veszem le, egyébként állandóan rajtam van.  Éjszaka is, hiszen nézi azt is, mennyi alszom, sőt azon belül is méri az ébredéseket (szoptatás). Elismerem, a lépésszámnál engem jobban érdekelt egy fokkal a mennyit alszom pontosan kérdéskör. 😉 Őszintén ledöbbentem az eredményektől. Hiszen nem csak a totál ébrenléti állapotot (Awake) rögzíti a kütyü, hanem az igazából nem pihentető ciklusokat is (Restless), na ezen lepődtem meg igazán…

Az óra az okostelefonnal van szinkronizálva és itt elemzi ki az adatokat a Fitbit applikáció.

A kütyü egyébként szuper intelligens, vannak benne célok, melyeket be lehet állítani, ezek ugye gyakorlatilag “önkéntes vállalások”, egyébként pedig elkezd rezegni a kezemen a szerkezet, ha nagyon inaktív (azaz lusta) vagyok és nem mozogtam már egy ideje. Na igen, ezek azok az időszakok, amikor Máté végre alszik napközben és én kaszát-kapát eldobok és leülök a laptophoz, mert csak ilyenkor tudok haladni a bloggal és a vállalkozással.

Jöjjön most pár képernyőmentés az elmúlt egy hét adataival! 😀  (Angolul tudók előnyben de úgyis leírom mit mutat a “műszer”)

  1. LÉPÉSSZÁM: napi 8000 lépést állítottam be lépésszám célnak (illetve ez volt az alap, ez az átlagos lépésszám, gondoltam ez nekem is jó lehet 😆 ), ehhez képest az én eredményem: Wow, első döbbenet. Pusztán az ovijárat, a lakáson belüli és udvari futrinka, szokásos intéznivalók utcai talpalással.  Bevallom egyéb elfoglaltságok miatt játszón nem voltunk a héten, ovi után hazajöttünk és a kertben mókáztunk. Még a trambulinunk új, szóval lelkesek a srácok. Hétfőn egy kis barát jött át délután, kedden itt voltak a nagyok (plusz két srácunk a férjem előző házasságából, csak az új blogolvasók kedvvért mondom) , szerdán csak mi játszottunk a kertben, csütörtökön ovis évzáró volt, pénteken készültem a gyerekzsivaj szülinapi találkozóra.
  2. EDZÉSSZÁM: heti három 30 perces edzést állítottam be magamnak, ezt teljesítettem is. Ez az, amit jelenleg célirányosan Mátéval vagy nélküle “sportolok”. Torna, szobabiciklizés.
  3. ALVÁS: szerintem a alapbeállításban szereplő 8 óra egy utópia egy kisgyerekes anyának. És valóban. Jól látható, hogy egy hét átlaga 6 óra 29 perc alvás, ennél már csak az a megdöbbentőbb, hogy hányszor vagyok ébren egy éjszaka… Ezt is megmutatom majd egy külön képernyőmentésen.
  4. 30 PERC AKTIVITÁS/NAP: pipa, 36 perc van legalább minden nap, amikor nagyon aktív vagyok, ez általában az ovijárat, mert ugye nem vezetek (autót nem, csak háztartást és ipari áramot… :mrgreen: ), hanem séta plusz BKK kombóval megyünk Mátéval hegyről le, hegyre fel, majd vissza a srácokért. Utána pedig kert, mert a gyerekeket az ovi sosem fárasztja le eléggé, buzog bennük az energia. Szeretném elkerülni, hogy ez lakáson belül robbanjon, gondolom érthető, mire gondolok… 🙂 Nem i sértem, miért nem vettünk trambulint már korábban?!

Itt pedig akkor az ígért képernyőmentések arról,  hogy egyébként mennyire “pihentető” az átlag 6 óra 29 perces alvásom !

Az alvás minősége adatok mutatják, hogy egy remek 5 óra 49 perces szintidőt úgy teljesítettem egyik éjjel, hogy közben volt 6 ébredésem és 7 alkalommal pedig nem épp a legpihentetőbb fázist rögzített a fitneszóra. 40 percet sikerült tehát  ilyen fázisokban lehoznom ezen az éjszakán… És elárulom, nem ez volt a legtöbbször ébredős éjszaka a héten.

Szóval ilyesmire jó egy fitneszkaróra, az előbb már rezgett a csuklómon, hogy ideje felemelni a hátsómat a székről, mert igencsak itt ragadtam és nem lesz meg a 250 lépés/óra.

(Oké, ezt a bejegyzést vasárnap írom a srácok ebéd utáni pihenése után, bocsánatos bűn. Ha felébrednek, irány a kert! )

Most már elhiszitek, hogy lehetséges otthonlévő anyukaként is aktív életet élni? És hogy egy átlagos életvitellel, heti háromszor 30 perc célirányos edzéssel is lehet tenni azért, hogy ne legyünk lustanyák? 🙂

Hajrá! Mozgásra fel gyerekzsivajos anyatársaim! 🙂

 

 

 

 

 

Mentés

Mentés