Nem vagy egyedül!

A szülés után a legritkább esetben fordul elő az, hogy azt a súlyt mutatja a mérleg, amire vágyunk és hogy teljesen elégedett az édesanya a tükörképével.

A test átalakul, megváltozik a várandósság alatt, ez egy természetes folyamat és idő kell a regenerálódáshoz is.

Persze tudatosan, odafigyelve már a babavárás alatt is sokat lehet tenni azért, hogy ne szálljon el az ember és akkor persze kevesebb a “munka” a szülés után. De a legtöbbünk azért nem így áll hozzá a kérdéshez várandóan, valljuk meg őszintén.

Éppen ezért, kedves anyatársam, ha most nem érzed magad jól a  bőrödben, gondolj arra, hogy más gyerekzsivajos anyukák is hasonló cipőben járnak.

Nem mondom azt, hogy örülj annak, hogy más is nehézségekkel küzd, hiszen ez nem jó hozzáállás! De erőt meríthetsz mások tapasztalataiból, mások küzdelmeiből is.

Hogyan?

  • Beszélgess olyanokkal, akik most döntöttek úgy, hogy fogyni szeretnének kisbabájuk születése után. Talán már nagyobb a gyermeketek, épp most hagytátok abba a szoptatást mindketten és szabad az út… Itt a tavasz, ki lehet menni a szabadba mozogni. Fogjatok össze, motiváljátok egymást.
  • Ha szeretnél egy szülés utáni fogyást támogató online közösség tagja lenni, akkor csatlakozz a gyerekzsivajos anyukák Vesszen az anyaháj! nevű zárt csoportjához!
  • Sőt, van még valami, ami bátran megtehetsz!  Beszélgess olyan anyukákkal, akik már sikeresen lefogytak gyermekük születése után. Kérdezd meg, mit tettek érte, hogyan hozták újra formába magukat. Gyűjts ösztönző sikertörténeteket a környezetedből, ismerőseid köréből.

Ha kicsit elvonatkoztatsz magadtól és nyitott szemmel jársz, észre fogod venni, hogy úgy még senki nem vesztett súlyt, hogy csak ült a kanapén és falta a chipset…. ennél többre van szükség!

De ha másnak sikerült (és ugye látod, hogy van ilyen, hogy TÉNYLEG meg lehet csinálni), akkor Neked miért ne menne?

Megmutatom most Neked azt a felmérést, amit én készítettem úgy egy fél évvel ezelőtt a gyerekzsivajos anyukák közösségében.

Azt kérdeztem meg akkor, hogy, mi jelenti a legnagyobb kihívást számukra a fogyásban!

Az alábbi válaszok érkeztek, első helyen a legtöbb szavazatot elnyerő választ mutatom, utolsó helyre tettem azt, amire a legkevesebb szavazat érkezett.

MI JELENTI A LEGNAGYOBB KIHÍVÁST SZÁMODRA A FOGYÁSBAN?

  1. Kitartás
  2. Ellenállni a nassolásnak
  3. Elmenni sportolni
  4. Eldönteni, hogy mit is egyek, amivel vigyázok az alakomra
  5. Nézni, ahogy egy társaságban mindenki más “normális” ételeket eszik
  6. Ellenállni a finom, de kalóriadús falatoknak
  7. Kalóriaszegény ételeket felkutatni
  8. Leszokni az érzelmi evésről
  9. Vacsorára keveset enni

Nézd végig a listát, Rád melyik jellemező? Neked mi okoz nehézséget? Esetleg több válasszal is tudsz azonosulni?

Hidd el, hogy ezek a kihívások a legtöbb anyukát érintik, amikor anyahájvesztő terveket szövögetnek.  A lényeg pedig az, ki mit kezd ezekkel a kihívásokkal!

Fogyni szeretnél? Rajtad áll és Neked kell tenned érte. De kereshetsz hozzá társakat, támogatókat.

Gondolj bele egy percre, ma mit tettél eddig azért, hogy egy lépéssel közelebb kerülj az álomsúlyhoz és álomalakhoz? És mit fogsz tenni a nap hátralévő részben? És holnap?

Foglalkozz egy picit azzal, hogy hogyan is reagálsz a fenti és a csábító kihívásokra, dolgozz ki rá “haditervet”. Tedd meg ezt ma a fogyásodért!

Tudod, a coachingban, amivel foglalkozom, sosem a problémán lovagolnunk, hanem a megoldásokat keressük a nehéz, kihívást jelentő élethelyzetekben. És ez a fogyásra  is érvényes!

A “Fogyni szeretnék szülés után” minisorozatot kérd itt és elküldöm valamennyi részét Neked!

Név*
Email*


Mentés

Mentés

Mentés

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*