5 tipp, hogyan előzd meg a GYES-neurózist!

Nemrég írtam arról, hogy a GYES-neurózis nem egy pillanat alatt alakul ki, hanem egy hosszabb folyamat eredménye.

Mit is jelent a GYES-neurózis?

  • állandósul a rosszkedved, depressziós vagy
  • nem tudod ellátni szülői szerepeidet
  • rossz anyának érzed magad, kudarcként éled meg az anyaságod
  • testi tüneteket produkálsz:: fejfájás, gyomorfájás, alvászavarok
  • életet többi területén is összecsapnak a fejed felett a hullámok
  • nem tudsz megküzdeni a nehéz élethelyzetekkel
  • s így egyre tornyosulnak a problémáid

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod magadon, fordulj kérlek szakemberhez, aki segít a GYES-neurózisból kigyógyulni. A coaching ezen nem segít, hiszen nem terápia!

Ám ha még nem alakult ki a GYES-neurózius, pusztán már érzed magadon a kezdeti jeleit, akkor még tehetsz azért, hogy megállítsd a folyamatot. És MOST KELL TENNED ÉRTE!

Hogyan előzd meg a GYES-neurózist?

  1. Engedj a maximalizmusból (lehetetlenség egyszerre minden életszerepben tökéleteset nyújtani, ezért fogadd el az “elég jó” megoldásokat. Ez főként a maximalista anyukáknak komoly kihívás elsőre, de aztán egész jól jól bele klehet jöni. Én csak tudom… tudnék meséln… 😉 Ha megfigyeled, egyébként sokszor csak önmagaddal szemben vagy túl szigorú, a családod egyáltalán nem várja el a nyolcfogásos menüt a gyerkőc szülinapján és a villámlátogatásra beugró barátnőd sem a porcicákat fogja keresni a kanapé alatt. (Remélhetőleg ,-))
  1. Ne dőlj be a szuperanyáknak! Hidd el, olyan nincs, hogy tökéletes anya. Bármit hallasz is  a játszótéren, ismerősöktől vagy a távoli rokon szomszédjáról, tudd, valahol biztos sántít a történet. Mint ahogy nincsenek örökké szépen viselkedő, pedáns gyerekek sem.  Valahol minden gyerkőcnek ki kell engednie a fáradt gőzt, mondd, minek örülsz jobban, ha az oviban pörög a lurkó, vagy ha otthon. Természetesen nem kell válaszolod! 😉
  1. Ne hagyd, hogy bedaráljon a gépezet! Tudod, hogy jó anyuka vagy akkor is, ha néha megnyomod a pause gombot és elmész egyet dumcsizni a barátnőddel, ha eljársz sportolni, ha van egy hobbid, amivel rendszeresen foglalkozol, ha BÁRMI olyasmi időtöltést találsz magadnak, ami csak rólad szól, ami Téged kapcsol ki, ami érted van? Tudd, hogy így van. Néha újra kell tölteni a lemerülő elemeket, ahhoz, hogy jól működjön a gépezet. Egy hét pontosan 168 órából áll, ebbe bele kell, hogy férjen néhány óra csak önmagadra! Gyere, és töltsd újra a lemerülő elemeket Online Anyaklubunkban!
  1. Térképezd fel a segítő hálózatod! Nem vagy egyedül. Sem a gyereknevelési kihívásokkal, sem az összes otthoni teendővel, sem a családi intézni valókkal. Beszélj a pároddal, ha úgy érzed, kezd sok lenni, ha úgy látod, elöntenek a feladatok, a teendők. Kérd meg, hogy segítsen, sőt, legjobb, ha bevezetitek, hogy mi az ő reszortja. Ha vannak nagymamák a közelben, kérd meg őket, vigyázzanak a gyerkőcre, hogy haladni tudj a  takarítással, de az sem bűn (sőt), ha azért kérsz segítséget, ha épp kimozdulnál otthonról. Ha a férjed sokat dolgozik és nagymamák sincsenek elérhető távolságban, kérd meg egy barátnődet, barátkozz össze más kisgyerekes anyákkal a játszón, a közelben és oldjátok meg barterban a gyerekfelvigyázást. Ha megteheted, vegyél fel bébiszittert, pótnagyit  akár heti egy fix nap néhány órára, hogy ki tudj mozdulni. Ne fogadd el kész ténynek, hogy nincs segítség a közelben, hanem nézz körül és azon agyalj, honnan tudnál szerezni mégis.
  1. Ha úgy érzed, kezd kicsúszni a lábad alól a talaj és jól jönne egy objektív, külső segítő személy, akivel meg tudod beszélni az anyaságból, az otthonlétből,  a megváltozott párkapcsolatból, az időgazdálkodási nehézségeidből fakadó problémáidat, én tudok ajánlani valakit! 😉 Keress bátran, jelentkezz be egy első ingyenes alkalomra, hogy felmérjük, tudunk-e coaching eszközökkel dolgozni, tudunk-e együtt dolgozni. Olvasd el itt, mit mondanak azok az anyukák, akikkel már együtt dolgoztam és fordulj hozzám bizalommal!