Óvatosan a kalóriákkal-kismamaként is!

gyerekzsivajNa jó, vannak kivételek. Csak épp kicsit sok volt belőlük mostanában. 😀 Soroljam? Gergő szülinap, karácsony, az én szülinapom, Bence szülinapja…. sütemény és tortahegyek, családi ebédek és vacsorák, kalóriatámadááááás! Ilyenkor ki fogja igazán vissza magát?!  😀

Na persze kismamaként könnyű a babára kenni, ha kileng a a mérleg nyelve, de talán azért mégsem ildomos!

Most összegyűjtöttem pár ötletet, amivel kicsit szabályozhatod a kalóriabevitelt úgy, hogy közben a baba is megkapjon minden szükséges tápanyagot. A terv: az üres kalóriák kiiktatása!

Az összeállítás hasznos lehet akkor is, ha épp nem vagy várandós, csak úgy érzed, felszaladt pár kiló az év végi nagy dőzsölésekben. Fő a tudatosság!

gyerekzsivajA titok nyitja: figyeld magad. Minden falatot, amit megeszel és minden kortyot, amit megiszol. Mielőtt cselekszel, állj meg egy percre és gondold végig: valóban hasznos és tápláló a szervezeted számára amit elfogyasztani készülsz vagy van esetleg egyéb alternatív megoldás, ami élvezeti értékben (megközelítőleg) ugyanazt nyújtja, csak épp sokkal egészségesebb, kalóriaszegényebb?

Vegyünk pár példát:

  • tea cukor nélkül vagy édesítővel (a gyümölcstea szerintem finom ízesítés nélkül is),
  • édes üdítők helyett limonádé, vagy ha igazi hős vagy akkor sima víz,
  • leveshez ne egyél kenyeret,
  • rizsből válassz barnát, próbáld ki köretnek a kölest, kuszkuszt,
  • tudtad, hogy a rántott csirkét megsütheted a sütőben is? (bepanírozod, lerakod sütőpapíros tepsibe, kicsit megkened olajjal a tetejét és persze forgatod sütés közben),
  • krumpli és rizs helyett egyél párolt zöldséget köretnek,
  • fehér lisztből készült pékáru helyett válassz teljes kiőrlésűt, vagy süsd meg magad,
  • hagyományos tészta helyett vegyél durumlisztből készültet,gyerekzsivaj
  • édesített joghurtok, tejes desszertek helyett készíts házi túrókrémet kicsi mézzel, gyümölccsel, vagy ugyanígy gyümölcsjoghurtot,
  • ha édességfüggő vagy (jaj, nem akarok én ujjal mutogatni, hogy ki az…  😉 ), figyelj arra, hogy inkább a délelőtti órákban vagy ebéd után egyél csokit, sütit és semmiképp sem az esti tévénézéskor, mondjuk úgy fél 11 tájban,
  • csoki helyett próbáld ki az asztalt gyümölcsöt, almachipset, olajos magvakat (utóbbiakat csínján, mert kalóriában  nem spórolsz velük igazán, igaz egészségesebbek).

Extra tipp: ami nincs otthon, az nem ejt kísértésbe. 😀 Tervezd meg a következő bevásárlást úgy, hogy alapanyagokból az egészségesebbet választod, nem veszel csokit magadnak, bolti gyümölcsjoghurt helyett natúrt veszel és hozzá gyümölcsöket stb.

gyerekzsivajHa ezekre az apróságokra odafigyelsz, máris sokat teszel azért, hogy   tudatosabban táplálkozz és kerüld az üres kalóriákat. Sőt, ha magadra odafigyelsz és változtatsz a rossz szokásokon, azzal a család többi tagjának is egészségesebb falatokat kínálsz majd, meglátod! (Mert ugyan kinek van energiája külön főzni csak a maga kedvéért, nem igaz?)  Már csak ezért is megéri!

Ha neked is van pár kalóriacsökkentő ötleted, feltétlenül oszd meg velünk itt a gyerekzsivajban!

Digiprove sealCopyright secured by Digiprove © 2016

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*