Vesszen az anyaháj! Anyaklub tapasztalatok

Ebben az összefoglalóban megosztom veletek, miről is beszélgettünk a legutóbbi élő anyaklubban, milyen tanulságokat vontunk le a szülés utáni fogyás témában. JELIGE: Vesszen az anyaháj! 🙂

A tökéletes módszert mindenki tudja, mindenki fejből vágja, mit KELLENE enni, mit NEM KELLENE.  A főbb szabályokkal is tisztában vannak az anyukák, reggel még mehet a szénhidrát, ebéd után már kevésbé, este pedig felesleges, fehérjét kell enni. És a vacsora legyen szerény. Bár azt megállapítottuk, hogy a “hat után nem evés” az inkább a “három órával lefekvés előtt nem evésként” működhet még normálisan, pláne gy gyerekzsivajos családban…

Szóval a lényeg, ha tudjuk, mit is SZABAD meg mit NEM SZABAD, akkor vajon miért nem csináljuk úgy????

Hát pontosan azért, ami a fogyókúra nehézsége, hogy nem elég csak elhatározni, meg nagy rössel nekiugrani, hanem hosszú-hosszú heteken át kitartónak kell lennünk és ez bizony piszok nagy kihívás.

Sőt, a igazság tulajdonképpen az, hogy itt nem is egy fogyókúráról kell beszélni, hanem egy életmódváltásról.

Persze lehet követni ilyen meg olyan táplálkozási elveket, trendeket – kell is, hisz enélkül nem megy, de a legjobban mégis csak akkor fog működni a dolog, ha nem a guglitól várunk csodát, hanem megkeressük azokat a megoldásokat, amik nekünk, a mi életünkben, a mi családunkban, a mi konyhánkban működni fognak.

Van, akinél az a megoldás, hogy nem is főz rendszeresen, férje a munkahelyen, a kislánya az oviban eszik, hiszen maga pedig nem igényli állandóan a főtt ételt napközben. Így gyakorlatilag naaagy bekajálást nem rendez, oda tud figyelni, mit eszik.

Van, akinek viszont igenis nehézséget okoz a közös étkezés. Mert anyaként nem akarja megfosztani  gyerekeit pl. egy-egy szelet csokitól, ugyanakkor mivel ez neki is gyenge pontja, hajlamos ilyenkor elgyengülni.  Mi itt akkor a megoldás? Hogy lesz ebből fogyás? Hát továbbra is működhet a módszer, hogy otthon, direktben nem tartunk édességet, hanem amikor épp bevásárlás van, akkor kapnak a gyerekek egy-egy szelet valamit, amit meg is esznek ott helyben, vagy akár később, de betárazni nem szabad. Ez az Ő egészségüket is szolgálja, hisz nem csábít otthon a csoki-ropi-keksz. Másrészt anyaként miért is szúrjunk ki önmagunkkal, ha tudjuk, hogy a nass csak vörös posztó az életünkben???

Beszélgetésünkből kiderült, hogy azért a szoptatással kapcsolatos hiedelmek sem mindenkinél működnek, mármint, hogy a  szoptatással csak úgy olvadnak le a kilók.  A nagyobb probléma viszont inkább az, amikor a szoptatás befejezésekor sem indul meg a fogyás, amikor pedig már “acélosabb” eszközök is vannak  ennek érdekében a kezünkben!

Szintén elgondolkodtató kérdés, miért is akarunk fogyni? Kinek fontos? Kinek akarunk tetszeni? Nehézséget jelent vajon az,  ha a párunk szépnek lát, csak mi nem vagyunk kibékülve a tükörképünkkel? Vajon kapunk-e otthon elég támogatást, ha fogyni szeretnénk, ha mindig csak azt halljuk, hogy “nekem így is tetszel, Te így is szép vagy, akkor jó a nő ha van mit fogni rajta….”

És természetesen beszélgettünk a mozgásról is. Mert a fogyás megindulásához bizony muszáj valamit mozogni is. Ennél a pontnál pedig általában az időhiányra fogjuk, miért nem sportolunk rendszeresen.  “Nekem gyerek mellett nincs időm elmenni otthonról.”  Oké, nincs időd ELMENNI. De akkor nézd meg. milyen lehetőségeid vannak, hogy OTTHON tornázz. Egyébként az sem biztos, hogy nincs időd elmenni, lehet, hogy ez csak kifogás. Ha megbeszéled a pároddal, hogy veszel egy fitness bérletet, szerinted támogatni fog, ha tudja, hogy ez számodra fontos? Ha meg sem kérdezed…

A coachingban, amivel foglalkozom, mindig azt kérdezzük, “oké, most ez van, de hogyan tudnám megoldani, megszervezni, jobbá tenni, könnyíteni? “

Most pl. a kérdés az, hogyan lehet becsempészni a rendszeres mozgást a kisgyerekes mindennapokba. Ötletelni kell! Otthoni torna alvásidőben? Torna a kicsivel együtt? Megvárjuk a párunkat és amíg vigyáz a gyerkőcre, elmegyünk futni?  Keresünk egy olyan helyet, ahol a gyerkőcre vigyáznak, amíg az édesanya sportol?  A lényeg az, hogy ne fogadjunk el semmit kész ténynek. “Nem jut időm rá gyerek mellett”-ez kifogás, mindenki tudja. Én például van, amikor csak bekapcsolom a zenét, és a srácok jönnek velem tornázni. Nekik móka játék, nekem sport. Ha megunják, akkor nézik a videóklipet (Youtube zenékre tornázom), de általában ott ugrálnak körülöttem, használják a gumiköteleket,  a kézi súlyzót… Oké, aláírom, ez nem egy teljes értékű edzés szakértő-szemmel, de azért nem is  a kanapén elnyúlva  toljuk magunkba a chipset. Valahogy el kell kezdeni. ha így sikerül, ennyi sikerül, akkor így. Majd lesz jobb, majd lesz több. De fontos a hozzáállás!

Ezeket az anyaklub tapasztalatokat azért is osztom meg  veletek itt a blogon, mert szerintem nincs új a nap alatt ezen a téren sem. Minden kisgyerekes anyát ugyanazok az élmények érnek nagyjából.Elcsábulunk és megesszük a gyerek maradékát, este érzelmi löketként az egész napos zsivaj után hajlamosak vagyunk csokival jutalmazni magunkat, időhányra fogjuk, amiért nem mozgunk és azért nem figyelünk jobban oda  a kalóriabevitelbe, mert azt hajtogatjuk, nem akarunk még egy félét főzni, külön magunknak, így esszük azt, amit a család.

Pedig a kifogások, a buktatók ugyanazok. S mégis vannak olyan kisgyerekes anyák körülöttünk, akik szuper formában vannak. Vajon ők hogy csinálják? Talán csak szerencsés alkatok? Nem hinném.

Csupán odafigyelve, ésszel csinálják. Mert másképp nem megy. Ez pedig elhatározás és kitartás kérdése. Szóval nagy levegő… és hajrá, vesszen az anyaháj!

Csatlakozz fogyást segítő zárt csoportunkhoz a Facebookon, várunk szeretettel! 🙂

Ha többre vágysz…

A “Fogyni szeretnék szülés után” minisorozatban  olyan bevált ötleteket, módszert mutatok, ami nekem is segített abban, hogy szülés után (szoptatás mellett) néhány hónappal ismét beleférjek a korábban hordott nadrágjaimba!

KÉRD ITT A MINISOROZATOT!

Név*
Email*


Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*